Upoređivanje Sila Osovine i Saveznika u avijaciji i tenkovima
Sile Osovine
Meseršmit Bf 109
Meseršmit Bf 109 je njemački lovački avion konstruisan od strane Vilija Meseršmita početkom tridesetih godina 20. vijeka. Bio je to prvi moderni lovački avion tog doba sa potpuno metalnom monokok strukturom, zatvorenom kabinom i uvlačećim stajnim organima. Meseršmit Bf 109 je bio glavni lovac u naoružanju Luftvahea na početku Drugog svijetskog rata. Najuspješniji pilot lovac u istoriji vazduhoplovstava, Njemac Erik Hartman, koji je tokom Drugog svijetskog rata letio na isključivo ovom tipu aviona, postigao je 352 priznate vazdušne pobjede. Oznaka Bf potiče od inicijala Bajceriše Flugcojgverke (bavarska avionska industrija), koju je Vili Meseršmit otkupio 1932. godine, nakon bankrota firme.
Postojale su razne varijante: A, B, C, D, E, F, G, K. Razlike su mahom bile u motoru (performansama) i naoružanju, izgled je ostao manje-više isti. Proizvedeno je oko 35000 primjeraka aviona Bf 109.
-Najbolje se penjao od svih aviona lovaca na početku Drugog svijetskog rata
-Imao je solidne manevarske sposobnosti
-Izuzetno ubrzanje
-Relativno brz avion
-Izuzetne stal karakteristike
-Dobro je ubrzavao pri obrušavanju
-Solidno naoružanje
-Solidne rol karakteristike (valjanje preko krila)
Loše karakteristike:
-Skučena kabina i slaba preglednost
-Mali radijus dejstva,malo goriva i vremena za dužu vazdušnu borbu
-Pri velikim brzinama (preko 450 km/h) veliki gubitak manevarskih sposobnosti (kompresija)
-Mala količina topovske municije
-Uzak i osjetljiv sjajni trap
-Loše (katastrofalne) karakteristike pri sletanju
Naoružanje:
-Mitraljezi-2x13mm mg131, top 1x 20mm mg151/20 ili 1x30 mk108
-Bombe-1x250 kg, 4x50 kg
-Rakete-2xWGr 21
-Ostalo-300 L dopunski rezervoar
Balša Rudović
Нема коментара:
Постави коментар